SALAM.....

Apa kabo semua? hrap2 sentiasa sihat. Maklumlah skrg Virus H1N1 sedang bergiat aktif.. ("_"). Moga2 kite sentiasa dalam peliharaanNYA. Erm..sedar tak sedar dah hampir 2 bulan saya berada di Alam Universiti..oo,lupe lak nak bgtau. I'm now at Universiti Malaysia Kelantan..jd ore kelate le..Rasenye selame tu jgk la tak update blog nih... bukan tak de masa tp mgkin tak sampai seru kot..hehe. adala sebab nyer..terlalu byak nak dipostkan untuk dishare tp 1 pun tak terpost pun..

So far, Alhamdulillah kerana masih diberi kekuatan tuk meneruskan pembelajaran kat Universiti + kos yang bukan pilihan..tak dinafikan too difficult nak terima kenyataan..mcm2 rase..(######).mungkin ada hikmah tersendiri..yela dalam hidup ni tak semua yang kite impikan kite akan dapat.tak semua yang kite rasa baik untuk kite sebenarnya tak baik untuk kite dan tak semestinya yang buruk bg kite tak baik bagi kite.kite hanya mampu merancang, DIA juga merancang TP yakinlah yang perancnganNYA adalah yang TERBAIK..myb this is the best 4 me. redha je la.tu sebaik2 penawar.rase bersyukur dengan pemberianNya..

REDHA MENERIMANYA

19 JUN 2009, tepat jam 12 p.m merupakan detik yang dinanti2 oleh semua student lepasan matrikulasi dan setaraf.. Nape ye? Result UPU keluar.. tu la hari kami bakal mengorak langkah untuk mengatur hala tuju masing2, tak terkecuali saya.. Bagi sahabat2 di PASUM yang telah strive 4 their study, this time is reward for them, but not for me.. tahniah buat kawan2 yang berjaya dapat kos yang diimpikan. Bagi yang senasib dengan diri ini, terimalah apa yang telah ditakdirkan untuk kita. Mungkian ada hikmahNYA. Saya ditawarkan kos Bachelor of Animal Husbandry Science di University Malaysia Kelantan.. "Ya Allah! Kos pe tu? "tu lah kate2 spontan yang terkeluar dari mulut. Saat itu, hanya Allah je tahu betapa kecewa + sedih hati ini. terasa segala usaha selama ini sia-sia.. "Kenapa aku?"persoalan yang selalu menerjah di fikiran. Kawan2 ku yang lain hepy je dapat kos yang best2.. Majoriti kawan2 aku dapat medik, dentist, farmasi, biomedik n engineering. Tak dinafikan memang terasa diri sangat tak berguna time tu, apatah lagi when parents, ex teacher n kawan2 bertanya dapat kos pe & U mane? Minta maaf la kawan2 sebab tak balas mesej korang, bukan niat nak jauhkan diri tp harap u all understand my situasion..

di kesempatan ini, TAHNIAH buat

My classmate : Nad, Fatihah, Zaki , Umie n Hafiz ( all get Medical courses)

all classmate S3 Group

all ASASIAN ...

Semoga kita semua terus berjaya dalam ape jua bidang yang diceburi.

Semoga BERJAYA dunia & akhirat..

ASASIAN... aum..aum.. aum. ("_")


"tp sebagai seorang yang telah ditarbiyah, aku tak boleh mengikut perasaan. aku tak boleh hancurkan masa depan aku, adala hikmahNYA nanti," bisikku.

Terima kasih kpd akhwat2 dan kawan2 yang telah memberi kata2 semangat untuk saya.. Jazakillah semua..

Akhirnya ku jejakkan jugak kaki ke UMK..28 June 09.. dengan hati yang berbaur sedih. Honestly I said, I'm not prepare anything to went there. Dalam hati ni masih tak dapat terima sepenuhnya.. tp terpaksa tempuhi jua. Yang buat rasa bertambah sedih, tak de 1 orang pun kawan rapat yang dapat UMK.. I realised that, we're at our own destination, impossible we 'll together like at PASUM.. I should accept this new environment and make new friends.. UMK is quite new and not as like the real University because the campus I live now just for a while.. InsyaAllah , 2012 nanti kami akan berpindah ke kampus kekal di Jeli. Lagi la jauh nak balik kampung. Hehe.....

Alhammdulillah.. kerana dapat roomate yang baik dan memahami. 2 orang dari Perak & 1 orang dari Kuala Lumpur.. Hubungan kami tak susah untuk dieratkan memandangkan semuanya sama nasib ngan saya.. semua tak apply pun UMK+ bukan kos pilihan. Masing2 agak susah juga nak terima kenyataan itu tp kami berusaha sedikit demi sedikit. Alhamdulillah perasaan itu sedikit sebanyak berjaya dilenyapkan..mungkin itu yang terbaik untuk kami.. Bagi diri ini, saya redha dengan takdir tp jauh disudut hati, saya masih mengharap dapat capai cita2.. Pray 4 me..(",)

" Harungilah sesuatu yang kita tak suka dengan KEREDHAAN, atasi kegelisahan dengan

SENYUMAN.. ketahuilah, ALLAH bukan sengaja menimpakan ujian & kegelisahan pada hatimu,

TETAPI ALLAH timpakan semua itu hanya pada hamba2 Nya yang terpilih sahaja untuk

menunjukkan betapa ALLAH AMAT SAYANG PADAMU.."


0 comments:

Search This Blog


 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 COGITO ALLAH SUM..... |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.