Belajar dari Kesilapan..



Kadang-kadang kita perlu buat keputusan yang salah supaya kita belajar untuk mengubah kesalahan yang telah dibuat. Supaya timbul perasaan menyesal dalam diri yang mana membantu kita untuk akrab denganNya..Sesungguhnya manusia itu tak akan mampu berdiri tanpa petunjukNya..

Itulah manusia..lemah dan sentiasa melakukan kesilapan.

Begitulah Allah Tuhan yang maha Penyayang..KasihNya tak mengenal siapa kita. Sentiasa bersama hamba-hambaNya yang memerlukan..pintu taubatNya sentiasa terbuka buat hamba-hambaNya.

Kadang kadang kita rase keputusan yang diambil adalah betul, hakikatnya kita tak akan tahu keputusan yang kita ambil itu betul atau salah melainkan setelah kita menemui kegagalan..

Kadang kadang kita rase keputusan yang kita pilih adalah yang paling tepat untuk diri kita, tapi kita tak sedar sebenarnya pilihan itu mungkin baik pada pandangan kita tapi pada pandanganNya itu bukan yang terbaik untuk kita..Tak semua yang kita rasa terbaik untuk kita adalah yang terbaik pada pandanganNya..
Pandangan manusia boleh disangkal, tapi pandanganNya tiada siapa yang boleh menidakkan.

Whatever is, turn to Him..ask Him to show us the best way..~~

Walauapapun terjadi,betul atau tidak keputusan yang telah diambil, berjalanlah tanpa henti, kelak anda nanti tak mampu untuk berhenti lagi melainkan MATI, istirehat yang pasti menanti..!

Hadapilah kenyataan yang tak ada jalan keluar. Anda kelak akan menjumpai didunia ini perkara yang anda tidak mampu mengubahnya, tapi hanya mampu berinteraksi dengannya dengan berbekal kesabaran dan iman..

“Ya Allah, jangan Kau biarkan nasib kami ditentukan oleh diri kami sendiri..Bimbinglah kami dalam membuat apa-apa keputusan agar setiap tindakan kami mendatangkan keredhaanMu..”




** Belajar dari kesilapan….(^_^)


0 comments:

Search This Blog


 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 COGITO ALLAH SUM..... |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.